Foreign readers

Hello Foreign readers :-)
It's nice to see you on my blog.
Especially for you I've installed Google Website Translator. Please click on that, if you want to read my blog in your own language.
Enjoy!

vrijdag 14 oktober 2011

Still in town....

Hallo allemaal,

Lange tijd niet meer geblogd, wel bij iedereen even stiekem om een hoekje gekeken, maar zelf bloggen kwam er even niet van.
Ik ben druk bezig met de zolder opruiming en tussendoor nog met een week tandpijn gelopen (waar een zenuwbehandeling op volgde). De zolderopruiming vordert gestaag. Wat een troep kan een mens verzamelen zeg. En nu ben ik er zelf redelijk makkelijk in om spullen weer weg te doen, naar de stort als niemand er meer iets mee kan en naar de kringloop om onze spulletjes nog een tweede kans te geven. Maar de kids zijn daar een stuk moeilijker in. Regelmatig komen er spullen naar beneden voor de kringloop of speelgoed waar ze echt te groot voor zijn en die we naar een jonger achternichtje brengen. Maar de twee meiden spitten dan het liefst de zak weer om, want stel je toch eens voor dat mam nou net dat ene belangrijke prulletje (van de McDonalds ofzo) weggeeft of erger nog....weggooit. Als het aan de meiden ligt gaan al die zakken weer linea recta naar zolder.....maar ja zo komt ie nooit leeg en zal er nooit een kamer van gemaakt kunnen worden.
Dus als ze eventjes niet opletten, gooit mama toch het e.e.a. weg en brengt het naar de kringloop. Overigens heb ik al bijna 2 grote bakken vol met spullen van hun kindertijd die ik bewaar, maar dat zijn dan ook spullen of boeken waar ze echt heel veel mee gespeeld hebben. En dan heb ik het nog niet eens over al dat tekenwerk wat ze op school en thuis maken.....want tekenen hebben ze zoveel gedaan bij mij. Er is nog 1 stuk van de zolder waar ik mijn tanden in moet zetten en dat zijn de 2 boekenkasten die vol staan met allerhande zaken. Foto-albums, maar ook boeken van vroeger, doe het zelf boeken, bakken met uitgeknipte knipsels, spelletjes.....kortom...nog een hele kluif. En dan heb ik toch wel alles wat op zolder stond tenminste 1 keer in mijn handen gehad. En dan komt het ordenen.....waar zet ik alles neer, zodanig dat het vloeroppervlak weer zichtbaar is en we ook daadwerkelijk aan de slag kunnen om een kamer er van te maken.

Nu nog even doorploeteren.

Bij de opruiming kwam ik ook weer wat bolletjes wol tegen en dat komt nu goed uit. Zo hadden de meiden eigenlijk wel weer een nieuwe sjaal nodig, dus voor de jongste in de (brei)pennen gekropen en in no time was het klaar.....alleen geen sjaal maar een lekkere multifunctionele col.

Als Nina vanmiddag uit school komt zal ik kijken of ze het even wil demonsteren.

Voor Lara ben ik nu dezelfde col aan het breien alleen in een andere kleurstelling.

Overigens heb ik niet stilgezeten, want ik heb aardig wat lippenbalsemhoesjes gemaakt en inmiddels ook weer kado gedaan en natuurlijk geen foto's van gemaakt (slim he).
Ik heb 2 van onze eetkamerstoelen opnieuw bekleed (stof had ik al een jaar in huis, maar het kwam er maar niet van). En een oplossing bedacht voor de harde zittingen van de Tripp-Trapp stoeltjes. Het is de bedoeling om nog 2 eetkamerstoelen te gaan bekleden, maar dan moet ik er eerst op uit voor fiberfill.

De bekleding is van een blauw-grijs gemeleerde stof.

gemaakt van kussenhoesjes en een doormidden geknipte vulling. De meiden zitten er nu lekker op.
Hopelijk ben ik hier de komende tijd wat meer te vinden met weer wat creatieve blogjes....maar de zolder moet ook af....in de herfstvakantie wil ik ook aan de slag om de benedenboel te gaan schilderen......plannen genoeg dus :-)


Groetjes Conny

1 opmerking:

  1. Pff ... als ik je blogje zo lees, heb je niet eens tijd om te bloggen:-) Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...